Zaczynamy od najbardziej wyeksploatowanych odcinków – mówił Wojciech Borzuchowski, dyrektor GDDKiA w Białymstoku, przy przekazywaniu placu wykonawcy. I dodawał, że wiosną prace będą prowadzone na całej długości drogi.
Pierwsze roboty obejmą trzy około kilometrowe fragmenty jezdni w pasie drogowym, gdzie przeprowadzona zostanie całkowita rozbiórka (połówkowo), wzmocnienie drogi oraz korekta niwelety. Ruch na tych odcinkach będzie odbywał się wahadłowo.
Nowa droga ma przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo. Na skrzyżowaniach powstaną pasy do skrętu w lewo, zaś obok – dodatkowa jezdnia do obsługi okolicznych posesji, a także ścieżka rowerowa. Po modernizacji pasy ruchu będą miały po 3,5 m szerokości. Dojdą również opaski bitumiczne po 15 cm oraz gruntowne pobocza o szerokości 1,6 m. W miejscowości Zbrzeźnica dodatkowo ma pojawić się oświetlenie drogi. Odcinek po modernizacji zyska nośność do 11,5 tony na oś, co umożliwi obsługę ciężkiego ruchu.
Czytaj też: Będzie nowa ulica. Ułatwi dojazd i rozwój
Umowa na modernizację 8-kilometrowego odcinka została podpisana 24 sierpnia 2017 roku. Zakłada ona przebudowę w systemie „projektuj i buduj”, a wartość kontraktu przekracza 44,5 mln zł. Pierwotnie inwestycja miała zakończyć się z końcem listopada tego roku. Konieczność uzyskania odstępstw od warunków technicznych w Ministerstwie, niezbędnych decyzji wodnoprawnych i uzgodnień z niedawno powołaną instytucją Wody Polskie, sprawiły, że termin realizacji trzeba było przedłużyć.
Inwestycja ma być gotowa do końca 2020 roku.
Zobacz koniecznie: Wypadki drogowe - pierwsza pomoc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?