Pod koniec ubiegłego sezonu ŁoKeRy miały ponad 3,5 tys. zarejestrownych użytkowników było. Ale w tym roku, ze względu na zmianę firmy, obsługującej miejskie rowery, a tym samym zmianę oprogramowania, konieczna była ponowna rejestracja i ponowne wpłacenie bezzwrotnej opłaty inicjalnej, która wynosiła 19 zł. Wygląda na to, że tylko co czwarty użytkownik postanowił to zrobić.
Czytaj też: Łomżyńska Komunikacja Rowerowa. Miasto oszczędziło, ale stracili mieszkańcy
Jak przekazuje Łukasz Czech, z łomżyńskiego ratusza, mieszkańcy od 12 czerwca do 31 października br., wypożyczali rowery w sumie 6795 razy. Przeciętny użytkownik miejskich ŁoKeRów wyjeżdżał na 24-minutową przejażdżkę, najczęściej w godz. między 18, a 20. Najmniej popularne gdziny wypożyczeń to z kolei14 - 15.
- Z budżetu miasta na uruchomienie i funkcjonowanie systemu ŁoKeR w tym roku przeznaczono niespełna 15 tys. zł - informuje urzędnik.
Czytaj też Stacje rowerowe czekają na łokery
Na wyniki, zdaniem Filipa Bielickiego, prezesa Comdrev Sp. z o.o., System Roweru Publicznego Filfri Bikes, tegorocznego operatora Łomżyńskiej Komunikacji Rowerowej, mogły wpłynąć także hulajnogi, które w tym roku pojwiły się w Łomży. Od maja do października odnotowano 2 tys. zarejstrowanych użytkowników, którzy jeździli 10 tys. razy.
Czytaj też Łokery spodobały się mieszkańcom
To byl trzeci i ostatni sezon Łokerów, obsługiwany przez firmę zewnętrzną. Miasto otrzymało bowiem dofinansowanie na program tzw. elektromobilności, w ramach którego ma powstać nowy system roweru miejskiego. Szczegóły nie są jeszcze znane, ale wiaodmo, że na pewno będzie obejmował 15 stacji, które stowrzyło miasto, a do dyspozycji mieszkańćów będzie 100 rowerów analogowych oraz 30 elektrycznych.
Wyścig na rozpoczęcie sezonu Łomżyńskiej Komunikacji Rowerowej ŁoKeR
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?