Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe zasady obsługiwania petentów w Urzędzie Miejskim. Obowiązują od poniedziałku, 26 października

Jba
UM Łomża
Jak informują urzędnicy, w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 i dynamicznym wzrostem zachorowań na COVID-19, od poniedziałku 26 października br. bezpośrednia obsługa mieszkańców w Urzędzie Miejskim w Łomży ulegnie zmianie.

W Urzędzie obsługiwani będą jedynie interesanci:

  • posiadający bilet z kolejkomatu (dotyczy spraw załatwianych przez Centrum Obsługi Mieszkańców: rejestracja pojazdów, prawo jazdy, ewidencja mieszkańców, dowód osobisty) - bilety na określoną godzinę przyjęcia wydawane są w dni robocze od godziny 7:00.
  • umówieni na dany dzień i konkretną godzinę z pracownikiem merytorycznym wydziału w którym załatwiana będzie sprawa.

    Osoby bez biletu i nie umówione nie będą wpuszczane do budynku Ratusza. Wejście do Urzędu Miejskiego będzie możliwe jedynie od strony Starego Rynku. Interesanci obowiązani są do dezynfekcji rąk przy wejściu oraz skutecznego zasłonięcia ust i nosa.

    Czytaj też: Kolejne zachorowania na koronawirusa w powiecie łomżyńskim. Padł rekord w skali kraju

    Urzędnicy zachęcają do załatwiania spraw elektronicznie.

    > - Wiele spraw można załatwić w pełni elektronicznie, np.: realizowanych przez Urząd Stanu Cywilnego (np. wydanie odpisów z rejestru stanu cywilnego i rejestracji urodzeń), związanych z wydaniem dowodów osobistych, dotyczących zameldowania (wymeldowania) na pobyt stały lub czasowy, wyrejestrowanie pojazdu, zawiadomienie o zbyciu pojazdu i uzyskanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką, wymianę prawa jazdy i wtórnika prawa. - przekonuje magistrat

    Do dyspozycji mieszkańców jest strona Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej www.ceidg.gov.pl, gdzie można dokonać wpisu, zmiany, zawieszenia, wznowienia i wykreślenia działalności gospodarczej.

    Co zrobić, aby móc korzystać z e-urzędu? Najpierw trzeba założyć Profil Zaufany, który jest podpisem elektronicznym pozwalającym na załatwianie spraw urzędowych przez internet i służy potwierdzeniu tożsamości. Założenie Profilu zaufanego jest możliwe w Urzędzie Skarbowym w Łomży, ul. Polowa 47, w ZUS Inspektorat w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 29 oraz za pośrednictwem bankowości internetowej.

    Sprawy, których w pełni nie można załatwić elektronicznie należy zainicjować zdalnie (telefonicznie, mailem). Aktualnie obowiązujące prawo uniemożliwia w pełni w niektórych sprawach elektroniczną interakcję urzędnik – klient. Osobiste stawienie się w urzędzie jest potrzebne gdy np. trzeba zweryfikować tożsamość osoby odbierającej dokument lub inny produkt np. tablice rejestracyjne.

    Mieszkańcy, których obecność osobista w urzędzie będzie niezbędna proszeni są o telefoniczne lub mailem umówienie konkretnego terminu wizyty. Wykaz telefonów dostępny jest pod adresem http://www.lomza.pl/ksiazkatel.php?id=1.

    > - Wszelkie dokumenty i wnioski można złożyć także poprzez wrzucenie ich w zamkniętej kopercie do odpowiedniego pojemnika, umieszczonego w wejściu do Urzędu Miejskiego. W takim przypadku prosimy również o podanie numeru telefonu kontaktowego- informują urzędnicy

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lomza.naszemiasto.pl Nasze Miasto