Wizyta studyjna odpowiedników polskich starostów i naczelników wydziałów oświaty z Gruzji jest jednym z działań projektu „Strategie rozwoju edukacji przedszkolnej”, który „Edukator” realizuje w partnerstwie z gruzińską organizacją Civitas Georgica i Ośrodkiem Doskonalnenia Nauczycieli w Łomży.
- Dzięki wizycie Gruzini mogą dowiedzieć się, jak wyglądają przedszkola w miastach i na wsiach, jak prowadzone są u nas placówki niepubliczne i publiczne, jak wyglądają alternatywne formy edukacji przedszkolnej – mówiła koordynatorka projektu, Marzena Rafalska z Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łomży. Jak dodała, w Gruzji zarządzanie oświatą jest silnie scentralizowane.
- Głównym problemem jest to, że edukacja przedszkolna traktowana jest tam jako pomoc socjalna, przedszkole jest miejscem, w którym ktoś się dzieckiem zaopiekuje i je nakarmi. Tymczasem w polskim przedszkolu dziecko rozpoczyna swoją edukację i to chcemy pokazać Gruzinom – dodała koordynatorka.
Celem projektu „Strategie rozwoju edukacji przedszkolnej” jest wsparcie procesów decentralizacji, rozwoju regionalnego oraz rozwoju obszarów wiejskich poprzez wzdrożenie lokalnych strategii edukacji przedszkolnej. Projekt realizowany jest od marca do grudnia 2011 roku w Gruzji w regionie Racha-Lechkhumi. Jest on współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2011 roku.
Wizyta studyjna Gruzinów w Łomży potrwa do 24 września.
Źródło: Urząd Miasta w Łomży
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?