Zadanie obejmuje budowę drogi ekspresowej S61 o długości 19,46 km, modernizację nawierzchni drogi wojewódzkiej numer 677 oraz przebudowę trzykilometrowego odcinka drogi S8 w rejonie Ostowi Mazowieckiej.
W ramach zadania powstaną dwa strategiczne węzły drogowe w Podborze (skrzyżowanie dwóch dróg ekspresowych – S8 i S61) oraz Komorowie (skrzyżowanie S61 z drogą wojewódzką 677). Pojawią się również przejścia dla dużych i małych zwierząt, wiadukty oraz oznakowania poziome. Na całym odcinku drogi zostanie wybudowanych 26 obiektów inżynierskich.
Jest to bardzo ważny odcinek, ponieważ w tym miejscu (Podborze – przyp. red.) będą krzyżować się droga S8 Warszawa-Białystok z drogą ekspresową S61 od Ostrowi Mazowieckiej aż do granicy państwa z Litwą – przyznał Rafał Malinowski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.
I dodaje:
Przejezdność całej S61 planujemy na połowę 2024 roku. Sprawą strategiczną jest obwodnica Łomży, której przejezdność planujemy osiągnąć w 2024 roku. Całość inwestycji zakończy się w połowie 2025 roku i wtedy będziemy mogli mówić o tym, że S61 jest w pełnym standardzie dwupasmowej drogi ekspresowej.
Droga ekspresowa S61 będzie miała nawierzchnię asfaltową, przystosowaną do ruchu pojazdów kategorii KR7, których masa przekracza 11,5 tony.
Zaawansowanie prac wynosi około 40%. Łączny koszt inwestycji przekroczył 960 milionów złotych, z czego 331 milionów stanowi dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?