Inwestycja obejmuje 14 obiektów mostowych, 3 przepusty skrzynkowe, przejścia dla zwierząt w łączności z obiektami mostowymi - mówi Przemysław Adamczyk, kierownik budowy firmy Polaqua. I dodaje, że droga została wykonana w zupełnie nowej technologii - wykorzystując nawierzchnię betonową.
- Odcinki nawierzchni bitumicznej zostały zastosowane wyłącznie z obrębie obiektów mostowych - zaznacza Adamczyk.
Inwestycja obejmowała nie tylko budowę dwupasmowej drogi ekspresowej, ale i przebudowę dróg bocznych (wojewódzkiej nr 677, powiatowych i gminnych) w węźle drogowym, budowę dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego.
Kierownik budowy, Przemysław Adamczyk przyznaje, że na tej budowie zostawił dwa lata życia. Patrzy na prawie skończone dzieło z dumą.
- Momentami pracowało tu jednocześnie 500 osób, dzisiaj prace wykonuje jeszcze około 300 - mówi drogowiec.
W tej chwili trwają prace wykończeniowe związane z poboczami, obsianiem skarp, humusowaniem,sadzeniem krzewów i drzew.
- W między czasie trwają też procedury związane z uzyskiwaniem pozwoleń na użytkowanie. W_tej chwili mamy odebrane 11 z 14 obiektów mostowych, a kolejne wnioski są składane - wyjaśnia Adamczyk.
Andrzej Dudziński z firmy Lafrentz Polska Sp z o.o., nadzorującej kontrakt dodaje, że wykonawca nie tylko zadeklarował dodatkowe, wyższe parametry, jeśli chodzi o szorstkość i przyczepność nawierzchni, ale robione w trakcie budowy badania je potwierdziły.
Realizacja drogi ekspresowej S61 jest inwestycją o znaczeniu europejskim, mającą na celu wytworzenie sprawnego połączenia drogowego w I Paneuropejskim Korytarzu Transportowym mającym za zadanie połączenie krajów Europy zachodniej przez Polskę z Krajami Bałtyckimi.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?