Zgodnie z warunkami ogłoszonego 16 sierpnia br. przetargu, zadaniem nowego wykonawcy jest uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie drogi ekspresowej wraz z całą infrastrukturą, a także uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.
Czytaj też GDDKiA odwołała wykonawcę odcinka S61
GDDKiA ogłosiła, że za prace jest gotowa zapłacić 700 mln zł. Najtaniej prawie 19,5-kilometrowy odcinek chce wybudować firma POLAQUA, ale propozycja przewyższa tę kwotę o niespełna 50 mln zł. Najdroższa oferta, złożona przez przedsiębiorstwo Mostostal Warszawa, opiewa na kwotę 940,9 mln zł.
Czytaj też Śniadowo. Drugi odcinek Va Baltica w budowie [zdjęcia]
O odstąpieniu od umowy z poprzednim wykonawcą – firmą Rubau, która za kwotę 480 mln zł miała wykonać go w systemie „Projektuj i buduj”, zdecydował 16 maja br. Choć umowa została podpisana 30 stycznia 2018 roku, wykonawca do maja 2019 roku nie złożył wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
- Mnożył problemy, a nawet zażądał gwarancji zapłaty (czyli potwierdzenia wypłacalności Skarbu Państwa reprezentowanego przez GDDKiA). Gdy ją otrzymał, stwierdził autorytatywnie, że gwarancja w takiej postaci go nie zadawala – tłumaczy dyrekcja.
Czytaj też Opóźnienia w pracach nad Via Baltica
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?