Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Via Baltica zagrożona? GDDKiA odwołała wykonawcę odcinka S61 Podborze - Śniadowo

JBa
Po wielokrotnych wezwaniac, do rzetelnej i zgodnej z podpisanymi umowami realizacji kontraktów, GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umów z wykonawcą inwestycji
Po wielokrotnych wezwaniac, do rzetelnej i zgodnej z podpisanymi umowami realizacji kontraktów, GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umów z wykonawcą inwestycji JBa
Po wielokrotnych wezwaniach, firmy Rubau Polska Sp. z o.o., do rzetelnej i zgodnej z podpisanymi umowami realizacji dwóch kontraktów, GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umów z wykonawcą tych inwestycji.

Firma Rubau Polska Sp. z o.o. miała zrealizać dwa kontrakty: odcinak S7 węzeł Warszawa Lotnisko - węzeł Lesznowola (woj. mazowieckie) oraz S61 Podborze - Śniadowo (woj. mazowieckie/podlaskie). Obie miały zostać zrealizowane w systemie "Projketuj i buduj".

Czytaj też: Via Baltica. Umowa na obwodnicę Łomży podpisana

Jak tłumaczy GDDKIA na etapie procedury przetargowej zadała szereg pytań technicznych dot. realizacji odcinka S61. W odpowiedzi wykonawca potwierdził możliwość realizacji zamówienia, zgodnie ze złożoną przez siebie ofertą. 30 stycznia 2018 r., w dwa miesiące po wyłonieniu najkorzystniejszej oferty, konsorcjum firm z liderem Rubau Polska Sp. z o.o. podpisało z GDDKiA umowę na realizację odcinka o długości 19,46 km.

Pierwszy etap, czyli prace projektowe, miał zakończyć się do 30 listopada 2018 r. złożeniem wniosku o ZRID (Zezwolenie na Realizacje Inwestycji Drogowej).
- Wniosek nie został złożony do dziś, co czyni nierealnym dotrzymanie pozostałych terminów realizacji odcinka, łącznie z datą zakończenia robót przypadająca na 30 listopada 2020 r. - wyjaśnia w komunikacie GDDKiA.

Czytaj też: Kolejne fragmenty S61 stają sie faktem

Jak podaje dyrekcja, mimo wezwań do przyspieszenia prac, wykonawca mnożył przedstawiane problemy, a nawet zażądał gwarancji zapłaty (czyli potwierdzenia wypłacalności Skarbu Państwa reprezentowanego przez GDDKiA). Gdy ją otrzymał, stwierdził autorytatywnie, że gwarancja w takiej postaci go nie zadowala. W tej sytuacji Inwestor zdecydował o odstąpieniu od umowy o wartości 479 116 813,03 zł.

Czytaj też: Umowa na odcinek Via Baltici podpisana

Problemy z firmą Rubau Polska Sp. z o.o. pojawiły się także przy realizacji odcinka S7 węzeł Warszawa Lotnisko - węzeł Lesznowola (woj. mazowieckie). Jak tłumaczy GDDKiA wykonawca nie wywiązał się z zapisów umownych i nie dotrzymał 1 Kamienia Milowego, jakim jest złożenie kompletnego wniosku o wydanie decyzji ZRID (Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej) w terminie kontraktowym 10 miesięcy od podpisania umowy. Pełna dokumentacja wpłynęła do Wojewody Mazowieckiego z blisko 4-miesięcznm opóźnieniem (115 dni po terminie wynikającym z umowy). GDDKiA naliczy wykonawcy także kary za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy w wysokości 15% zaakceptowanej kwoty kontraktowej.

Zobacz koniecznie: Wypadki drogowe - pierwsza pomoc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na lomza.naszemiasto.pl Nasze Miasto