Uzyskanie certyfikatu było możliwe dzięki udziałowi Starostwa w projekcie „ISO 9001 w administracji samorządowej Polski Wschodniej." Projekt był realizowany przez Stowarzyszenie „Euroregion Niemen” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Celem projektu było usprawnienie jakości zarządzania w administracji samorządowej. Oprócz Starostwa Powiatowego w Łomży projekcie uczestniczyło 19 samorządów samorządów z województwa podlaskiego. Projekt realizowany był także na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, lubelskiego i podkarpackiego.
W ramach projektu zostały opracowane procedury wymagane normą, Księga Jakości a także przeszkolono pracowników i Kierownictwo. Dzięki projektowi 4 osoby uzyskały certyfikat auditora wewnętrznego, zaś Pełnomocnik Starosty ds. systemu zarządzania jakością – Sekretarz Powiatu uzyskał certyfikat auditora wiodącego.
Rozpoczęcie projektu nastąpiło 1 kwietnia 2009 r. W m-cu lipcu 2010 roku został przeprowadzony audit zewnętrzny przez Polską Izbę Handlu Zagranicznego „Certyfikacja” w Gdyni, która stwierdziła, że wprowadzony w Starostwie Powiatowym w Łomży system zarządzania spełnia wymagania Normy PN-EN ISO 9001:2009 w zakresie świadczenia usług administracji samorządowej związanych z realizacją zadań publicznych własnych i zleconych zaspokajających potrzeby społeczności lokalnej oraz zapewniających wszechstronny rozwój regionu..
Uzyskany certyfikat ma ważność do 9 sierpnia 2013 roku.
Źródło: Starostwo Powiatowe w Łomży
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?