Ta droga otworzy komunikacyjnie teren, region, po części komunikacyjnie wykluczony. To droga bezpieczna, to droga przewidywalna, to droga komfortowa. Można by powiedzieć, że droga, która jest takim symbolem możliwości inżynierów w XXI w. - mówił Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury, podczas oficjalnego oddania do użytku pierwszego w tym roku fragmentu Via Baltica.
Na razie odcinek S61 będzie się zaczynał i kończył na drodze wojewódzkiej nr 677, aż do czasu, kiedy wybudowane zostaną odcinki sąsiednie.
Przez 3,5 roku nad zadaniem pracowała w systemie Projektuj i wybuduj firma Palaqua. Inwestycja pochłonęła 380,4 mln zł, a obejmowała 14 obiektów mostowych, 3 przepusty skrzynkowe, przejścia dla zwierząt w łączności z obiektami mostowymi. Droga została wykonana w zupełnie nowej technologii , wykorzystując nawierzchnię betonową, a odcinki nawierzchni bitumicznej zostały zastosowane wyłącznie z obrębie obiektów mostowych.
- Droga ma po dwa pasy ruchu w każda stronę i przystosowana jest do ruchu ciężkiego – obciążenia 11,5 tony na oś. Obok „eski” powstało 18 km dróg serwisowych, przebudowano też ponad 4,5 km dróg poprzecznych - mówi Rafał Malinowski, rzecznik prasowy Oddziału GDDKiA w Białymstoku.
I dodaje, że to pierwszy w tym roku fragment szlaku Via Baltica przekazany kierowcom, ale nie ostatni.
- Jeszcze w lipcu planujemy udostępnić kolejne 34 km S61 na północ od Łomży, pomiędzy węzłem Kolno, a obwodnicą Szczuczyna - zapowiada Malinowski.
W budowie pozostanie jeszcze ponad 31 kilometrów S61. To odcinki: Łomża Południe - Łomża Zachód (możliwe zakończenie jesienią br.) oraz fragment Suwałki - Budzisko (otwarcie na przełomie III i IV kwartału 2022 r.). Prace trwają też na odcinkach S61 na terenie województwa warmińsko mazurskiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?