Nasza Loteria

Nowe inwestycje drogowe w subregionie łomżyńskim

OPRAC.: red.
W subregionie łomżyńskim pojawią się nowe drogi.
W subregionie łomżyńskim pojawią się nowe drogi. UMWP
Najważniejsze przedsięwzięcia na drogach wojewódzkich w subregionie łomżyńskim planowane na 2024 rok oraz budowa nowej bazy Rejonu Dróg Wojewódzkich były głównymi tematami spotkania w Łomży. W piątek, 17 listopada wzięli w nim udział wicemarszałek Marek Olbryś oraz przedstawiciele Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (PZDW).

– W projekcie przyszłorocznego budżetu województwa, który przedstawimy radnym, przewidujemy m.in. 52 mln zł na remonty dróg wojewódzkich. W części inwestycyjnej zamierzamy wykorzystać różnorodne fundusze np. z programu Polska Wschodnia. Największe, już realizowane lub rozpoczynane przedsięwzięcia dotyczą dróg: Wysokie Mazowieckie-Łapy oraz Łomża-Mężenin, ale nie zabraknie także innych ważnych zadań – powiedział wicemarszałek Marek Olbryś.

Dodał, że zarząd województwa konsekwentnie realizuje program budowy spójnej sieci komunikacyjnej, aby osiągnąć bezpieczeństwo i wygodę na drogach. W jego ocenie, szczególnie ważnym zadaniem jest droga Łomża-Mężenin.

– To dla mnie swego rodzaju punkt honoru jako jedna z głównych obietnic, ale w rzeczywistości ma wielkie znaczenie dla całego regionu jako najkrótszy i najdogodniejszy szlak między Ostrołęką i Łomżą a Białymstokiem. Znam analizy, że każdego dnia podróżuje tą trasą co najmniej 1500 osób z tych dwóch większych ośrodków – dodał wicemarszałek.   

Zobacz też: Marszałek przedstawił projekt nowego budżetu
  
Rok 2024 ma być kolejnym dobrym okresem dla realizacji planów inwestycyjnych. Uczestnicy spotkania w Łomży mówili m.in. o drogach Łomża-Śniadowo, Stawiski-Przytuły, a także pozostałych do modernizacji fragmentach na drodze Przytuły-Osowiec oraz Nowogród-Stawiski i ścieżce rowerowej, która poprowadzi z Nowogrodu przez Zbójną do granicy województwa koło Kuzi.   

– Czekamy na zezwolenie na realizację inwestycji drogowej od Śniadowa w stronę Ratowa i od Konarzyc do ronda, które jest węzłem doprowadzającym do S61 – poinformował Zbigniew Piotrowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu UMWP.

Krzysztof Barbachowski, zastępca dyrektora PZDW w Białymstoku, zwrócił także uwagę na nowe obowiązki zarządcy dróg. W rejonie łomżyńskim odnosi się to przede wszystkim do drogi S61 Via Baltica. Dotychczasowe fragmenty dróg krajowych zmieniają status na wojewódzki. Dotyczy to także trasy między Łomżą a Ostrołęką oraz Łomżą a Kisielnicą (oba odcinki to dawna DK 61). Na razie nie wymagają remontów, ale PZDW już musi znaleźć znacznie większe kwoty na bieżące utrzymanie.   

Podczas spotkania zaprezentowano także plany budowy nowej bazy przy ul. Poligonowej w Łomży. Inwestycja ma być rozłożona na dwa lata i kosztować około 5 mln zł.         

W spotkaniu wziął także udział Wojciech Borzuchowski, były dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku, obecnie kierujący zarządem dróg w powiecie łomżyńskim.   

od 12 lat
Wideo

Szymon Hołownia ma duże ego, większe ma tylko Lech Wałęsa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowe inwestycje drogowe w subregionie łomżyńskim - Gazeta Współczesna

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na lomza.naszemiasto.pl Nasze Miasto