Reorganizacja ma przyczynić się do usprawnienia pracy urzędników poprzez szybszą decyzyjność, zwiększenie odpowiedzialności naczelników oraz zmiany w zakresie kompetencji pracowników. Zmiany odczują także interesanci, bowiem nowy regulamin organizacyjny przewiduje utworzenie w Wydziale Obsługi Urzędu stanowiska asystenta osób starszych i niepełnosprawnych.
– Już w poprzedniej kadencji, rady społeczne wnioskowały do mnie o zatrudnienie takiego pracownika, który pomagałby tym osobom w czynnościach związanych z załatwieniem sprawy w urzędzie, rezerwacji miejsca w systemie kolejkowym, dostarczeniu niezbędnych formularzy, czy też który asystowałby przy przemieszczaniu się w obrębie Urzędu – informuje prezydent Mariusz Chrzanowski dodając, że taka osoba miałaby uzyskać pracę w formie zatrudnienia subsydiowanego z Funduszu Pracy.
W strukturze Urzędu Miejskiego powstanie Kancelaria Prezydenta Miasta. Będzie zajmowała się zadaniami, które dotychczas realizowane były przez kilka innych wydziałów, takimi jak m.in. obsługa sekretariatów, wykorzystywanie symboli miasta, patronaty prezydenta, współpraca z organizacjami krajowymi i zagranicznymi oraz organami administracji rządowej. Znajdzie się w niej również stanowisko pracy do spraw kontaktów z mediami.
Największą zmianą w nowej strukturze będzie przeniesienie zadań Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych na dwa inne wydziały. Realizację projektów miękkich, które w przeważającej większości dotyczą jednostek oświatowych, przejmie Wydział Edukacji. Natomiast projekty inwestycyjne przejdą do zakresu kompetencji Wydziału Inwestycji, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych.
Dotychczasowe Centrum Współdziałania Społecznego oraz Wydział Komunikacji Medialnej i Promocji połączone zostaną w Wydział Kultury, Sportu i Inicjatyw Społecznych.
– Wiele spraw realizowanych przez te wydziały nakładało się na siebie, często rozmywała się odpowiedzialność za podejmowane działania, dlatego ich połączenie usprawni przepływ informacji i wykonywanie zadań z zakresu kultury, sportu, promocji miasta oraz szeroko pojętych inicjatyw społecznych – informuje prezydent dodając, że na stanowisko naczelnika połączonych wydziałów niebawem zostanie ogłoszony konkurs.
Z Centrum Obsługi Przedsiębiorców z kolei zostaną wyłączone zadania związane z zezwoleniami na sprzedaż alkoholu, którymi teraz będzie zajmował się Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia. Zmniejszenie zakresu obowiązków COP-u wiąże się również z tym, że będzie nim zarządzał kierownik, a nie jak dotychczas naczelnik.
Prezydent podjął również decyzję, że bezpośrednio pod jednego z zastępców będzie podległa Straż Miejska.
– Cały czas dochodzą do mnie krytyczne głosy, odnośnie funkcjonowania tej jednostki. Dlatego zamierzam ogłosić konkurs na nowego komendanta, a bezpośrednia podległość pod jednego z zastępców powinna przyczynić się do podejmowania szybszych reakcji w zakresie pracy strażników – wyjaśnia Mariusz Chrzanowski.
Czytaj też: Prezydent powołał drugiego zastępcę
W Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska utworzone zostanie stanowisko ds. przekształceń własnościowych. Do zadań na tym stanowisku będzie należało opracowanie koncepcji przekształceń zakładów budżetowych, przygotowanie wszelkich aktów prawnych związanych z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę prawa handlowego.
Ponadto w ramach reorganizacji dokonane zostaną pewne przesunięcia międzywydziałowe, polegające na wzmocnieniu innych, ważnych działań.
Zobacz koniecznie: Oddając krew ratujesz życie - dlaczego warto oddawać krew?[/i]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?